dP Internet. Agencja Interaktywna
l_top

Integracja z systemami bankowymi

Realizacja zamówienia w sklepie internetowym jest zawsze oparta o proces obsługi płatności. Jeżeli klient dokonał zamówienia towaru za pobraniem, wówczas proces zapłaty jest opóźniony w czasie, lecz nadal istnieje konieczność odpowiedniego zaksięgowania płatności. Problemem jaki występuje przy obsłudze bardzo dużej ilości zamówień jest powiązanie poszczególnych operacji finansowych (uznań) na rachunku bieżącym firmy z faktycznymi zamówieniami.

W praktyce możliwe jest stworzenie mechanizmu, który pozwala na import informacji o wpłatach na rachunek bieżący do systemu e-commerce. System przeanalizuje wpłaty i powiąże je z odpowiednimi zamówieniami. W ten sposób operatorzy obsługujący zamówienia płacone kartą, przelewem lub za pośrednictwem systemu ratalnego, będą znali moment, od którego można uruchomić procedurę obsługi zamówienia. Ma to bardzo istotny wpływ na cykl rotacji należności, przeterminowane należności oraz w konsekwencji na płynność i kondycję finansową przedsiębiorstwa.

Od strony technicznej integracja jest w pewnej części procesem, który musi być wykonany ręcznie. Operator loguje się do systemu obsługi w swoim banku, eksportując plik w formacie ELIXIR na dysk swojego komputera. Następnie ładuje go do systemu e-commerce. W efekcie, system zaczytuje niezbędne dane i odznacza wybrane zamówienia jako zapłacone.

mgr inż. Paweł Grzesiak 

 
 
l_bottom
bottomlg
Produkty   lgb_mentat 
Pytania do oprogramowania Mentat
kliknij aby przejść do działu kontakt