Do czego służy Google Ads?
Google Ads to system, dzięki któremu za pomocą tekstu lub grafiki, zostaje podlinkowana reklama firmy lub produktu. To takie narzędzie, dzięki któremu publikuje się reklamę w sieci. Ogłoszenie reklamowe może przybrać postać filmu (np. w YouTube), grafiki (np. bannera reklamowego), czy reklamy tekstowej (np. w wynikach wyszukiwania). Kampanię marketingową możemy zaplanować w krótkim czasie, dzięki czemu efekty będą widoczne szybciej niż np. przy zaplanowanej kampanii na mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach internetowych –kliknij!
Gdzie możemy umieścić Twoją reklamę?
Pierwsze co przychodzi na myśl, to wyniki wyszukiwania. Prawidłowo! Google Ads m.in. posługuje się narzędziami marketingowymi, które służą do wyświetlania w odpowiedniej kolejności witryn internetowych, zgodnych z hasłem wyszukiwania. Prócz wyszukiwarki, Google oferuje także reklamy w formie bannerów umieszczonych na stronie internetowej. Google Ads działa nie tylko w witrynach www, czy wyszukiwarkach, ale także platformach YouTube oraz Gmail. Korzystając z serwisu YouTube, Twoja audiowizualna reklama może pojawiać się między poszczególnymi częściami filmu. W przypadku Gmaila (poczty internetowej) reklamy wyglądają jak nowe wiadomości e-mail i są wyświetlane u góry skrzynki pocztowej.
Ile to kosztuje?
Koszt kampanii reklamowej Google jest zależny od wielu czynników: ilości konkurencji, wybranych form promocji, czy czasu (tzw. sezonowości), w którym kampania zostaje uruchamiana. Nie istnieje określona kwota, która zagwarantuje, że Twój zysk będzie równy 200% ceny, którą zapłaciłeś za reklamę. Aby ustalić optymalny budżet, zgłoś się do nas!
Google Ads proponuje kilka modeli rozliczeń, w tym najpopularniejsze:
- 1. CPC (cost per click) – jest to płatność za każde, pojedyncze kliknięcie. Ustalony przez Ciebie maksymalny koszt kliknięcia nie jest rzeczywistym kosztem, który poniesiesz. Każda reklama jest poddawana aukcji, której zasady podobne są do licytacji: wygrywa ta reklama, której zaproponowana cena jest najwyższa. Ostateczna stawka za kliknięcie jest uzależniona od kwoty zaproponowanej przez konkurencję, a także jakości reklamy. Rzeczywisty koszt stanowi zatem wymagane minimum, które ustalone zostaje podczas licytacji.
- 2. eCPC (ulepszone CPC) – to taki model rozliczeń, w którym algorytmy decydują o maksymalnej stawce za kliknięcie. Celem jest zwiększenie konwersji, czyli podjętej przez odbiorcę interakcji z reklamą.
- 3. CPA (cost per action) – płatność za każdą akcję (interakcję) podjętą przez odbiorcę reklamy. Strategia CPA polega na ustaleniu maksymalnego budżetu na uzyskanie konwersji.
- 4. CPV (cost per view) – płatność za każde wyświetlenie, pod warunkiem, że użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund filmu reklamowego lub podejmie akcję związaną z np. kliknięcie linku odsyłającego do strony marki. W przypadku filmów trwających krócej warunkiem płatności jest obejrzenie przez odbiorcę całego filmu.
- 5. CPM (cost per mile) – płatność za 1000 wyświetleń. Warunkiem płatności jest wyświetlenie reklamy przez przynajmniej 1 sekundę dla grupy minimalnie 50% użytkowników.
- 6. ROAS (return on ad spend) – system, który automatycznie dostosowuje stawki reklamy. Inteligentny mechanizm ustala maksymalny koszt dla każdej aukcji, pod kątem zwrotu z nakładu na reklamę.
Czy to się opłaca?
Bazując na naszym doświadczeniu, kampania Google Ads przynosi ogromne korzyści. Dzięki rozbudowanemu systemowi reklamowania sam możesz zdecydować, z których kanałów chcesz skorzystać. Ogromną zaletą Google Ads jest uniwersalność – narzędzie to sprawdzi się niemal w każdej branży. Pamiętaj jednak, że sama kampania nie wystarczy. To czy reklama będzie przynosić Twojej firmie korzyści, zależy także od tego, czy oferta, a także sama reklama są atrakcyjne dla odbiorców.
Zaufaj doświadczonemu zespołowi profesjonalistów, którzy pomogą Ci w osiągnięciu celów marketingowych. Dzięki współpracy z naszą agencją osiągniesz zadowalające wyniki, zdobędziesz nowych klientów, a także stworzysz niezapomniane bannery i teksty reklamowe, które zwiększą Twoją sprzedaż. Pomożemy Ci zbudować strategię marketingową, przygotujemy materiały reklamowe, a także na bieżąco będziemy prowadzić Twoją kampanię. W ramach współpracy będziesz:
- otrzymywał bieżące raporty z przeprowadzanych kampanii,
- miał do dyspozycji opiekuna, który odpowie na nurtujące Cię pytania,
- otrzymywał nowe pomysły i rozszerzenia strategii marketingowej Google Ads,
- osiągał cele, dzięki optymalizacji tworzonych reklam