SEO i SEM

Wypozycjonuj swoją stronę internetową

Pomożemy Ci sprzedawać większą ilość produktów przez powiększenie grona odbiorców Twojej strony www. Dodamy Twoim tekstom słów kluczowych i sprawimy, że będziesz w czołówce wyszukiwania w Google.

Skontaktuj się z nami

SEM, czyli marketing w wyszukiwarce internetowej


SEM to taka grupa działań promocyjnych, które są podejmowane w wynikach wyszukiwania, np.:

  • Pozycjonowanie
  • Optymalizacja stron internetowych
  • Przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych
  • Przeprowadzanie płatnej kampanii w Google Ads

Celem SEM jest zwiększenie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarce. Wyniki wyszukiwania obejmują wyniki organiczne (niepłatne) oraz wyniki nieorganiczne (płatne). Przeprowadzanie kampanii SEM pozwala na szybszy i nieograniczony dostęp do zgromadzonych informacji zarówno o produkcie, jak i o samej firmie. Działania oraz ich zasięg są nieporównywalnie większe w stosunku do tradycyjnego marketingu.

SEO

SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Strategia SEO jest długofalowym działaniem, które przynosi długotrwałe efekty. Co więcej, efekty te zapewniają darmowy ruch na stronie internetowej. Specjaliści SEO dbają, by zawarte na stronie internetowej, blogu itp. informacje zawierały niezbędne pod względem pozycjonowania elementy. Ich zadaniami są m.in.:

  • dobór i użycie słów kluczowych wspomagających pozycjonowanie strony www,
  • dodanie do tekstów odpowiednich linków odsyłających do innych, wysoko wypozycjonowanych w internecie materiałów,
  • nadanie unikatowych tytułów oraz śródtytułów,
  • zadbanie o odpowiednie wyświetlanie tekstów na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

SEO a SEM - czym się różnią?

Zarówno SEM, jak i SEO są związane z działaniami w internecie. Najistotniejszą różnicą jest zakres ich działań. SEM to znacznie szersze pojęcie niż SEO. W skład SEM wchodzą działania optymalizacyjne SEO, pozycjonowanie, link building, a także PPC, czyli płatne wyniki wyszukiwania.



Zalety działań SEO i SEM:

  • zwiększona efektywność kampanii marketingowej
  • lepsze targetowanie
  • szybsze uzyskiwanie efektów
  • lepszy odbiór reklamy

„Automatyzując czynności w firmie rozwijamy się szybciej. Firmy, w których nie dąży się do automatyzacji, zawsze będą miały problem z nadążaniem za liderami w branży. Pytanie, czy obecnie jakąkolwiek firmę stać na to, aby się nie automatyzować.

Paweł Grzesiak

Właściciel dP Internet oraz autor wielu publikacji branżowych

Działajmy!

Szukasz firmy, która pomoże Ci w osiągnięciu celu biznesowego? Nie mogłeś lepiej trafić!

Jeżeli masz pomysł na wprowadzenie Twojej firmy do internetu lub chcesz ulepszyć jej obecny wizerunek, nie czekaj! Pomożemy Ci w określeniu najefektywniejszych rozwiązań dla Twojego biznesu i razem zaprojektujemy najlepszą strategię rozwoju.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o wspólnym projekcie.