Dynamiczne ceny

Zarabiaj więcej z dynamicznymi cenami

Konkurencja na rynku e-commerce jest coraz większa. Według portalu admonkey.pl w Polsce w 2020 roku zostało zarejestrowanych prawie 12 tysięcy nowych e-sklepów. W związku ze wzrostem liczby sprzedawców internetowych powiększyło się także grono korzystające z porównywarek cenowych. Klienci coraz częściej zmieniają nawyki zakupowe i odchodzą od kupowania produktów wyłącznie w tzw. zaufanym sklepie, wybierając najtańszą opcję. Głównie dotyczy to sklepów internetowych, w których dzięki porównywarkom cenowym, porównanie ofert jest szybkie i niemal automatyczne. To, w jakim czasie dostosujesz ofertę do ofert konkurencyjnych, będzie miało ogromny wpływ na Twoje zyski.

Skontaktuj się z nami

Dynamiczne wyliczanie cen

Strategia dynamicznych cen jest oparta na automatycznej analizie danych konkurencji, która ma realny wpływ na cenę. Automatyczna analiza danych pozwala dopasować cenę do obecnie występujących cen w konkurencyjnych sklepach. Na tę analizę składają się takie dane jak: sezonowość, popyt, efekty działania marketingowego, czy obniżenie ceny podobnego produktu w konkurencyjnym sklepie. Dynamiczne wyliczanie cen jest zatem procesem, który automatycznie ustala cenę produktu, na podstawie spływających do systemu danych. Dzięki temu nie musisz ustalać sztywnej ceny sprzedawanego produktu i na bieżąco analizować cenników konkurencji, ponieważ funkcja dynamicznego ustalania cen będzie robiła to za Ciebie.

Z dynamicznym wyliczaniem cen mogłeś spotkać się np. podczas kupowania biletów lotniczych lub autobusowych.
Przykład: za podróż samolotem linii lotniczej X z Gdańska do Warszawy w poniedziałek o godzinie 9:00 zapłacisz 49 zł, ale podobny lot w piątek będzie kosztował 129 zł.

W e-commerce (e-handlu) z założenia ceny powinny być dopasowane do bieżącej sytuacji rynkowej. Ciągłe zmiany, które wymuszają dynamiczną korektę cennika, jeżeli nie są wprowadzane przez zastosowanie zautomatyzowanej strategii cenowej, są niezwykle czasochłonne i ryzykowne. Zaoszczędzony czas możesz poświęcić na rozwijanie marki, a wykluczenie ryzyka błędu ludzkiego pozwoli na zmniejszenie stresu związanego z prowadzeniem działalności.

cena standardowa
ceny konkurencji na rynku
dynamiczna cena dostosowana do rynku

Tradycyjny, a nowoczesny model cenowy

Tradycyjny model można zaobserwować w sklepach stacjonarnych. Ceny produktów rzadko zmieniają się podczas roboczych godzin sklepu, a zmiana cennika często wywołana jest wyłącznie przez nałożenie promocji na określony produkt. Sprzedawcy, którzy nie stosują dynamicznego cennika, muszą poświęcić czas, na codzienną analizę konkurencji i zmian, jakie mogą wprowadzić w cenniku. Wprowadzenie nowych cen w modelu tradycyjnym wymaga edytowania każdej pozycji, która znajduje się w ofercie sklepu. Dzięki automatyzacji cen ten sam sprzedawca może ustalić narzut na kategorię produktów oraz marżę, a zastosowana funkcja sama wykona działania analityczne i dokona zmiany cen.

Wraz z postępem technologicznym, tradycyjny model cenowy jest coraz częściej zastępowany przez nowoczesne, automatyczne wyliczanie cen. Głównie dotyczy to branż działających w internecie, gdzie wysoka konkurencyjność nie pozwala na ręczne śledzenie zmian na rynku i dostosowywanie oferty.

Jak wdrożyć dynamiczne ceny?

Skontaktuj się z nami! Jesteśmy doświadczonym zespołem, który pokaże Ci, w jaki sposób możesz dostosować ceny do bieżącej sytuacji rynkowej, bez konieczności obserwowania konkurencji. Pokażemy Ci, w jaki sposób możesz w pełni korzystać z automatycznego wyliczania cen, a także podpowiemy, w jaki sposób skonstruować najlepsze strategie cenowe. Wspólnie ustalimy, które wydatki możesz optymalizować, by osiągać jak najlepsze wyniki!

„Automatyzując czynności w firmie rozwijamy się szybciej. Firmy, w których nie dąży się do automatyzacji, zawsze będą miały problem z nadążaniem za liderami w branży. Pytanie, czy obecnie jakąkolwiek firmę stać na to, aby się nie automatyzować.

Paweł Grzesiak

Właściciel dP Internet oraz autor wielu publikacji branżowych

Działajmy!

Szukasz firmy, która pomoże Ci w osiągnięciu celu biznesowego? Nie mogłeś lepiej trafić!

Jeżeli masz pomysł na wprowadzenie Twojej firmy do internetu lub chcesz ulepszyć jej obecny wizerunek, nie czekaj! Pomożemy Ci w określeniu najefektywniejszych rozwiązań dla Twojego biznesu i razem zaprojektujemy najlepszą strategię rozwoju.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o wspólnym projekcie.